Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789077671979 |
Dit boek is bedoeld als blauwdruk voor de invoering van een succesvol, efficiënt systeem voor individuele gedragsondersteuning in een school. Het doel is het vergroten van de kennis over het identificeren van serieuze gedragsproblemen en het implementeren van effectieve oplossingen daarvoor. In het eerste deel komen de context en uitdagingen van het hedendaagse onderwijs aan bod. Deel twee is praktisch van aard. Er wordt gewerkt met gedragsfunctieanalyses (GFA), zowel eenvoudige, uitgebreide als intensieve, afhankelijk van wat de situatie eist. Op basis hiervan worden gedragsinterventieplannen (GIP) opgesteld. Het uitgangspunt voor deze aanpak is: menselijk gedrag is doelmatig, voorspelbaar en veranderbaar. In deel drie is er aandacht voor de samenstelling en verantwoordelijkheden van de verschillende teams. Het boek is geschikt voor iedereen die plaatsheeft in een PBS- of gedragsteam (niet alleen het onderwijzend personeel, maar ook schoolpsychologen, counselors, administratieve krachten en het management) en voor andere geïnteresseerden in de aanpak van gedragsproblemen binnen de school.